Zalety japońskiej diety

Warto spojrzeć w statystyki i dowiedzieć się tego, że to właśnie Japończycy mają najdłuższą średnią długość życia na całym świecie. Dlaczego tak się dzieje? Z pewnością poprzez stosowanie odpowiedniej diety. W ich przypadku jadłospis składa się jedynie z japońskich dań.

Z pewnością plusem, który można zaliczać do kuchni japońskiej jest fakt iż następuję tutaj bardzo duże spożycie ryb a niewielkie czerwonego mięsa. Bardzo dużo Japończyków spożywa ryby każdego dnia. Decydują się na jedzenie łososi, tuńczyków, makreli lub śledzi. To właśnie w rybach da się znaleźć najważniejszy składnik jakim jest kwas omega-3.

W Japonii do tradycyjnego posiłku dodawana jest zielona herbata. To właśnie ona składa się z dużej ilości przeciwutleniaczy, które mogą zwalczać wolne rodniki. Wielu Japończyków twierdzi, że to właśnie zielona herbata może regulować we właściwy sposób ciśnienie a także obniżać poziom cukru we krwi.

Japończycy bardzo chętnie jedzą warzywa i to w bardzo dużych ilościach. Żadną nowością nie jest to kiedy w tym kraju ludzie na śniadanie zjedzą zupę jarzynową czy sałatkę. Bardzo chętnie jedzą brukselkę, kapustę pekińską, jarmuż a także kalafior. To właśnie w nich można znaleźć błonnik a także witaminę C.

Japończycy słyną z tego, że bardzo chętnie spożywają mniejsze porcje. To właśnie tam podaję się na bardzo wielu talerzach i miskach – wszystko po to aby się nadto nie przejadać.

Przekąska po japońsku może wyglądać zdecydowanie inaczej. Tutaj bardzo chętnie wybierają wodorosty morskie. Według badań, cząstki które można odnaleźć w tym dodatku mogą wspomagać zwiększać odporność a także wpływać na lepsze funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Wodorosty morskie to na pewno duża ilość składników mineralnych – głównie jodu, który jest bogaty w białko.

Soja występuję niemalże za każdym razem w potrawach japońskich. Formy jej podawania to z pewnością tofu, sos sojowy,natto a także miso. Jakie plusy należy do niej zaliczać? Przede wszystkim to bogate źródło białko i to właśnie tutaj nie ma dużych ilości tłuszczów nasyconych. To co można zawdzięczać soi to z pewnością mniejsze ryzyko wystąpienia chorób dotyczących serca a także można liczyć na obniżenie ciśnienia krwi. Oprócz tego we właściwy sposób zostaję utrzymywany poziom niskiego cholesterolu.