Dlaczego warto jeść sushi?

salmon-1255122_1280Sushi to japońska potrawa, która ma wiele zalet. Sushi przede wszystkim jest smaczne, lekkie i łatwo przyswajalne dla organizmu zawiera zdrowe ryby i wiele cennych składników, po za tym pochodzi z kraju, gdzie jest największy odsetek 100-latków. Warto, więc przyjrzeć się dokładniej składnikom sushi, aby poznać powody, dla których warto po nie sięgać i to nie tylko w czasie wizyty w restauracji, ale również w domu, bo przygotowanie sushi wcale nie jest trudne.
Zacznijmy od ryb. Oczywiście nie każda rolka sushi ma w sobie rybę, ale jest to jedne z podstawowych składników, który znajdziemy w sushi w różnych połączeniach. Ponieważ sushi to ryby, czyni to potrawę bogatą w kwasy OMEGA3 – kwasy tłuszczowe, które są polecane przez dietetyków ze względu na ich działanie na układ neurologiczny i sercowo-naczyniowy. Kwasy te obniżają poziom cholesterolu i do tego zapobiegają nadciśnieniu tętniczemu, oraz blokowaniu się naczyń krwionośnych.
Ocet ryżowy – kolejny podstawowy składnik sushi, bez którego nie powstanie doskonały, kleisty ryz do sushi. Taki ocet ryzowy ma bardzo silne działanie przeciwbakteryjne i powoduje obniżenie ciśnienia krwi.
Nori, czyli po prostu japońskie wodorosty są stosowane do robienia większości rodzajów sushi i pozwalają nam nadać odpowiedni kształt rolkom. Nori poprawia nasz metabolizm. Jest to także cenne źródło witamin i minerałów, a przede wszystkim jodu, którego niedobór może prowadzić do zaburzeń psychicznych i fizycznych.
Imbir marynowany zawsze leży obok sushi z wasabi i sałatką różnego typu, która przygotowywana jest według pomysłu sushi mastera. Imbir nie smakuje każdemu, ale warto wiedzieć, ze przede wszystkim zwiększa koncentrację, ale ma również działanie przeciwbólowe i jest szczególnie polecany kobietom w trakcie miesiączki. Dodatkiem do sushi jest też sos sojowy – źródło żelaza i białka, co oczywiście wspomaga trawienie. Popularny chrzan wasabi to kolejny dodatek, który znajdziemy na talerzyku z sushi. Wasabi jest ostre, a więc ma działanie antybakteryjne, po za tym jest bogate w witaminę C.
Nie ma sushi bez zielonej herbaty! Jedząc sushi najlepiej popijać zieloną herbatę, która nas uspokajają i relaksuje, a jednocześnie świetnie pomaga na pobudzenie organizmu, gdy jesteśmy zmęczeni. Do tego jest moczopędna i sprzyja utracie wagi.
Same składniki to nie wszystkie powody, dla których warto sięgnąć po wyjątkowe sushi. Przede wszystkim musimy zauważyć, że sushi to ciekawa odmiana dla naszej codziennej kuchni lub włoskich pizz. Inny smak, ciekawe doznania, możliwość poznania innej kultury jedzenia. Po za tym sushi nie jest tuczące i zdecydowanie przypadnie do gustu odchudzającym się. Wszystkie składniki stosowane do przygotowania sushi są pełne bogatych w witaminy i inne składniki, które maja wpływ na prawidłowe działanie naszego organizmu, a do tego samo sushi jest bardzo sycące i nie stanowi typowego zapychacza. Nie możemy też zapominać, że sushi zawiera surowe warzywa, które są źródłem błonnika. Jak wykazują badania sushi ma też wpływ na redukcję cellulitu, a kolejną dobrą wiadomością dla wszystkich pań jest to, że imbir, wspominany już składnik sushi ma świetne działanie łagodzące bóle menstruacyjne.
Nie da się ukryć, że sushi może stanowić bardzo ciekawe urozmaicenie naszej codziennej diety, oczywiście jest to stosunkowo droga potrawa, aczkolwiek jest to danie sycące i nie potrzebujemy zbyt wielu kawałków, aby się najeść, po za tym sushi można zrobić w domu.